Защо решихме да направим промяна?
BrainMarket измина дълъг път от създаването си. От малък онлайн магазин с няколко собствени продукта той се превърна в силна марка, която вече се разширява в 9 държави в Европа и произвежда стотици продукти под няколко собствени бранда.
С този растеж настъпи моментът, когато беше необходимо да обединим всички досегашни дейности и марки под една обща графична и комуникационна идентичност. Тази стъпка е от съществено значение не само за осигуряване на консистентност, но и за подготовка на целия проект за по-нататъшно развитие.
Днес в BrainMarket ще намерите 6 независими продуктови марки (а още се подготвят), които са визуално различни. Нашата цел е да обединим комуникацията и визуалните елементи, така че всичко да образува хармонично цяло.
Мозъкът като основа на марката
Както в човешкото тяло всичко се върти около мозъка, така и нашата марка се основава на този забележителен орган. Мозъкът символизира връзката, сложността и хармонията – ценности, които определят BrainMarket.
Мозъкът ни вдъхнови не само като метафора за свързаност, но и като източник на вдъхновение за визуалните елементи на нашата марка. Сложността и красотата на мозъчните структури се отразяват в нашата графична идентичност и в нашата философия за здравето на тялото и ума.
Новото лого: Мозъкът като вдъхновение
Нашето лого беше проектирано с акцент върху връзките и сложността на мозъка. Темата за мозъка беше интегрирана типографски, чрез свързване на лигатури и коригиране на отделни знаци. Тези графични интервенции бяха създадени така, че да напомнят структурата на мозъчните гънки и техните естествени извивки.
Мозъчните гънки имат още една характеристика, която ни вдъхнови: те са най-дълбоките в животинското царство. Именно тази анатомична особеност позволи на човечеството да развие сложни когнитивни функции, като креативност, аналитично мислене и способност за учене. Непрекъснатото търсене на нови начини за развитие на човешкия ум е двигателят на нашата работа.
Един от най-интересните елементи на логото е връзката между буквите A + I. Този графичен детайл не само свързва по-добре знаците, но и използва феномен на човешкия мозък, който при четене не разпознава отделни букви, а цели думи. Този детайл придава на логото ни оригиналност и дълбочина.
Цветове, вдъхновени от човешкия мозък
Цветовата палитра на нашата нова визуална идентичност е вдъхновена от проекта Human Connectome Project (HCP), който картографира връзките в човешкия мозък на невронно ниво. Този научен проект използва усъвършенствани техники за изобразяване, като дифузионен магнитен резонанс (dMRI), който разкрива завладяващи цветови модели в мозъка.
Картите на мозъка, създадени с тези технологии, съдържат живи и естествени цветове, които отразяват свързаността и динамиката на невронните пътища. Тези цветове не са просто естетически елемент, а и научен символ на начина, по който мозъкът обработва информацията и свързва различните си региони.
Нашата цветова палитра е вдъхновена от тези нюанси, които съчетавайки спокойни естествени тонове с енергични цветове, символизират баланса между хармония и динамика. Същевременно този избор на цветове подчертава модерния и вечен вид на нашия бранд.
Тези цветове бяха въведени в нашата визуална идентичност, защото представят сложността, връзките и красотата на човешкия ум.
Този ребрандинг бележи началото на нова глава за нас.
Вярваме, че нашата нова идентичност ще ви вдъхнови и ще ни помогне да растем заедно.
Благодарим ви, че сте с нас в това пътешествие!